Наука та технологіїКосмос

Астрономи виявили зародження планети у потрійної зірки (Фото)

16:35 04 вер 2020.  569Читайте на: УКРРУС

Зародження відбувається при зміщенні внутрішнього кільця протопланетного диска.

Астрономи, що вивчають космос за допомогою масиву радіотелескопів ALMA в Атакамі (Чилі), зафіксували зсув одного з кілець протопланетного диска зоряної системи GW Оріона, що складається з трьох зірок. Це перший випадок, коли вчені виявили можливе утворення планети у потрійної зірки.

GW Оріона - віддалена від нас на 1300 світлових років потрійна зоряна система, утворена світилами GW Ori A і GW Ori B (обертаються навколо одна одної), і GW Ori C, яка обертається навколо двох зірок по зовнішній орбіті. У масивному протопланетному диску, який оточує зірки, є три окремих кільця, з яких можуть утворитися планети.

Підписуйтеcь на наш Telegram-канал Lenta.UA - ЄДИНІ незалежні новини про події в Україні та світі

Вчені помітили зміщення внутрішнього кільця GW Оріона - цей факт вказує на можливе формування планети в системі з трьох зірок. "Ми дуже здивувалися, коли виявили помітне зміщення внутрішнього кільця протопланетного диска. Викривлення диска видно по малюнку його газової речовини", - говорить Цзяціна Бі з Національної радіоастрономічної обсерваторії США.

Астроном зазначив, що деякі вчені намагаються пояснити виявлене викривлення розривом протопланетного диска, викликаним гравітацією трьох зірок. Але Цзяціна Бі і очолювана ним група вчених вважають інакше. "Ми впевнені, що викривлення внутрішнього диска обумовлено утворенням планети. Там досить речовини, щоб утворити три десятка таких планет, як наша Земля", - сказав дослідник.

Фото: planet-today.ru